Ćuftice na sinusoidi

Ponekad na nekim forumima pronađem fenomenalne recepte. Toliko kreativne i inspirativne da mi dođe da otrčim u kuhinju i momentalno počnem sa pripremom. Nažalost, često ne mogu odmah da otrčim u kuhinju pa te recepte čuvam i čekam priliku da imam i vremena i volje da ih isprobam. Sa jednim receptom sam bila toliko oduševljena da sam bukvalno cupkala dva dana dok nisam došla do vremena da ga isprobam. Oduševljenje i dalje ne prestaje, tako da iako sam recept isprobala juče, danas i dalje mislim o tome kako ništa ukusnije nisam spremila u poslednje vreme.

Inspiraciju sam dobila na ovom blogu, ali sam recept izmenila i u mom izvođenju to izgleda ovako:

20140223_164522

20140223_164529

Sastojci:

za ćuftice

  • 400 gr mlevenog mesa (ja sam koristila svinjsko)
  • 50 gr prezli
  • 1 jaje
  • 1 kašičica origana
  • 1 kašičica bosiljka
  • 1 kašićica belog luka u granulama
  • 1/2 kašičice bibera
  • 1/2 kašičice tucane paprike (ja sam je dodatno usitnila)
  • 40 gr parmezana

za sinusoide (štapiće)

  • kašičica suvog kvasca
  • 300ml tople vode
  • 1 kašičica soli
  • 1 kašika šećera
  • ~100 gr griza
  • ~550 gr brašna

i još

  • drveni ražnjići (ja sam kosistila one od 30cm)
  • ~70gr otopljenog putera(ne margarina, verujte mi i kupite puter)
  • crni i beli susam za posipanje
  • malo morske soli

Postupak:

Sve sastojke za ćuftice stavite u jednu činiju i mešajte varjačom/viljuškom dok ne dobijete relativno homogenu smesu (ne mora da bude potpuno homogena). Pokrijte prijanjajućom folijom i ostavite u frižideru na sat-dva. 15 minuta pred istek dva sata počnite sa pripremom testa.

Vodu, šećer i kvasac promešajte u manjoj činiji i ostaviti da odstoji 5 minuta. Za to vreme prosejte u većoj činiji brašno, dodajte so i griz a zatim vodu sa šećerom i kvascem. Umesite testo koje neće da se lepi za prste i ostavite ga da se malo odmori.

Dok se test oodmara od smese od mesa koju ste pripremili oblikujte ćuftice veličine oko 2 cm.

Slaganje ražnjića:

Recept koji mi je poslužio kao inspiracija koristi gotovo testo, koje je verovatno potpuno drugačije od domaćeg, a samim tim i jednostavnije za „nabadanje“. Ja sam pokušala da „nabodem“ jednu traku testa naizmenično sa ćufticama, ali jednostavno nije išlo. Onda sam malo eksperimentisala, i došla do idealnog rešenja.

Na ražnjić je potrebno navući tri ćuftice  i među njima ostaviti razmak od 3cm. Nakon toga uzeti tri komadića testa i rukama koje su malo premazane otopljenim puterom oblikovati valjak. Krajeve zaseći malo po sredini, dovoljno da obuhvati ražnjić, obaviti oko ćuftice sa obe strane i zalepiti krajeve. Tako uraditi naizmenično sa jedne i druge strane tri puta dok ne dobijete nešto što podseća na sinusoidu. Postavila sam i jedan gif gde se vidi postupak korak po korak.

20140223_160931

Ražnjiće premazati otopljenim puterom sa svih strana i posuti susamom i morskom solju.

Peći 20ak minuta ili dok lepo ne porumene i testo i ćuftice u prethodno zagrejanoj rerni na 220°C.

20140223_164502

Ovaj recept prijavljujem za igricu Ajme, koliko nas je, čija je domaćica Mirela, sa ovomesečnom temom kvasac.

Оставите одговор

