Slavsko žito.

Obožavam novembar. Već u prvim danima novembra počinjemo da planiramo slavu, a nekoliko dana uoči slave se uveliko pripremamo. Svi budemo iscrpljeni tih dana, ali kada se ujutru probudim tog 16.novembra i sa porodicom slavim Đurđic, presrećna sam.

Svake godine 16. i 17. novembra kroz moju kuću prođe ~50 ljudi. I svako od njih uživa u svemu što pripremamo, ali ono što većina njih svake godine ističe jeste kako nam je lepo slavsko žito. Pošto je već godinama moj posao da pripremim žito, presrećna sam i jako ponosna kada me svi hvale.

Ono što je najbolje od svega jeste da je tako jednostavno pripremiti ga i ne oduzima mi ni puno vremena ni energije već ga pravim sa uživanjem. Svaki put!

20131119_134417

Sastojci:

  • 1kg pšenice belije
  • ~500gr šećera u prahu
  • 20 kesica vanilin šećera
  • ~900gr mlevenih oraha

Postupak:

Veče ranije skuvati kilogram pšenice. Ostaviti preko noći i tokom narednog dana da se cedi, kako ne bi bila vlažna. Svu pšenicu samleti, koristeći mašinu za meso ili neki drugi aparat. U veliku činiju sipati mleveno žito, 20 kesica vanilin šećera, veći deo šećera u prahu i veći deo mlevenih oraha.

Dobro oprati ruke.

Rukama dobro sjediniti smesu. Proverite da li vam ukus odgovara. Jurite ukućane kako bi i oni probali. Dodajte šećer i orahe kako biste dobili ukus koji vam odgovara. Znaćete da je to taj ukus kada vam ta jedna kašićica koju probate nije dovoljna nego biste još malo.

20131115_213204

Kada pravim žito po nekoliko puta dodajem orahe i šećer i uvek imam spremno oko 150gr više, za slučaj da smatram da je potrebno. Navedeni sastojci su mere koje sam koristila ovaj put, ali one ponekad variraju u zavisnosti od raspoloženja mene i svih ukućana.

20131119_134412

Kada je gotovo žito staviti u dekorativnu činiju i posuti sa malo mlevenih oraha ili služiti sa šlagom.

 

 

 

 

 

Оставите одговор

