Starinska fina torta – KuVarijacije

Recept je isproban sa minimalnim izmenama u sklopu igrice KuVarijacije sa bloga Slasno i opasno. Izbacila sam suvo grožđe jer ga nikako ne volim, i koristila džem od kajsija za premaz. Taj izbor je bio pun pogodak i džem od kajsija mi se baš lepo slaže uz ovu tortu. Nisma ni šipku vanile koristila, jer je nisam imala. To je šteta jer sam sigurna da bi ukus fila bio još lepši i za sledeći put ću je svakako kupiti. Uzivala sam dok sam tortu pravila, ali malo vise dok sam je jela jer je kremasta, lagana, a takooo sočna. Svima preporučujem!

Takođe, bila je izgovor da se igram sa novim setom za dekorisanje torti. Možda nekad od mene i bude kreativna kuvarica. 🙂

Screenshot_2013-09-30-09-32-08-1_resized

Sastojci: 

za koru

  •  7 belanaca
  •  7 kašika brašna
  • 7  kašika šećera
  • 7 kašika ulja
  • 1 prašak za pecivo

za fil

  • 7  žumanaca
  • 6  kašika brašna
  • 10 kašika šećera
  • 6 dl. mleka
  • par vanilin-šećera
  • 250 gr. putera
  • oko 150 gr džema od kajsija

Postupak:

Umuti belanaca čvrsto pa im dodajte kašiku po kašiku šećera i nastavite da mutite dok ne dobijete sjajan šam. Nakon toga smanjite brzinu pa dodajte ulje. Poslednji korak je dodavanje brašna prosejanog sa praškom za pecivo.

Pecite u prethodno ugrejanoj rerni na 180ºC 15ak minuta. Kora ne sme da zagori, već da bude meka i vazdušasta.

Mleko sa 3 kašike šećera i vanilin šećerom stavite na paru (ja sam koristila šerpu sa duplim dnom za kuvanje na pari). 7 žumanaca umutite sa 7 kašika šećera, deo mleka iz šerpe sipajte u smesu i dodajte 6 (polupunih) kašika brašna. Kada se mleko ugreje, sipajte smesu od žumanca i mešajte dok se ne zgusne. Nakon toga dodajte puter i nastavite se mešanjem, puter će se brzo istopiti, ali nakon toga važno je još dugo nastaviti sa mešanjem dok ne dobijete homogenu smesu koja će pomalo sijati. Za ovaj deo pripreme slobodno preskočite treniranje ruku jer će vas zaboleti i brideti dok mešanje bude gotovo. Važno je da se dugo i energično meša, i predlažem da to radite varjačom pošto ne znam kako izgleda kada se koristi mikser.

Gotov fil prebacite u drugu šerpu/činiju i prekrijte samoprijanjajućom folijom kako se ne bi napravila kora. Kada su se i kora i fil ohladili nafilujte tortu po želji.

Pošto mi je kora bila malo deblja ja sam je isekla na dve tanje. Preko prve sam stavila fil, zatim obilno premazala džemom od kajsija, stavila drugu koru, nju premazala obilno filom kao i stranice. Nafilovanu tortu ostavila sam u frižideru celu noć, a ujutru je dekorisala šlagom i čokoladom.

PhotoGrid_1380525933808-1_resized

3 thoughts on “Starinska fina torta – KuVarijacije

Постави коментар