Hleb sa ruzmarinom

Obožavam da mesim. Hleb, pogače, kolače, ma sve. Dajte mi brašno i pustite me da se igram, ništa mi drugo ne treba! Tako je bilo i sa ovim hlebom. Toliko sam ga brzo umesila da mi je prosto bilo žao što je testo bilo gotovo. Ali je toliko bio ukusan kada je najzad ispečen da se čekanje da naraste dva puta isplatilo! Recept sam pronašla ovde, međutim u mojoj izvedbi je napravljen bez maslina i sa ruzmarinom u testu, ne preko njega.

Sastojci:

  • 500 g brašna
  • 1 kesica suvog kvasca
  • 1 kašićica šećera
  • 2 kašičice soli
  • 2 kašičice maslinovog ulja
  • 60 ml toplog mleka
  • 250 ml tople vode
  • morska so
  • maslinovo ulje za prelivanje i razvlačenje testa
  • ruzmarin

Postupak:

Umesiti glatko testo od brašna, suvog kvasca, šećera, soli, maslinovog ulja, toplog mleka, tople vode i kašičice ruzmarina. Po potrebi dodati još brašna da se testo ne bi lepilo, ali se trudite da dodajete previše. Čim testo počne da se znoji – da vam se čini da je lepljivo ali se ipak odvaja od podloge – prebacite ga u činiju koju ste premazali maslinovim uljem, prekrijte krpom i ostavite da se udvostruči. Meni je za ovo trebalo više od sat vremena tako da ako vam se čini da u početku neće da naraste, budite strpljivi i samo ga pustite. Kada je testo nadošlo, premesite ga i stavite u pleh nauljen sa malo maslinovog ulja.

20130901_145456_wm_resized

Nakon što se još jednom udvostruči premažite ga sa malo maslinovog ulja, pospite morkom solju i pecite 30ak minuta dok lepo ne porumeni. Kora je hrskava a ruzmarin daje neverovatan miris i aromu.

20130901_153347_wm_resized

 

 

Оставите одговор

